VÅRA TJÄNSTER
Team Work
KONSULT & INTERIM MANAGEMENT
Vi vårdar vårt konsultnätverk
Att vara långsiktig, transparent och professionell är vinnande ur alla perspektiv. Vi är människoorienterade och intresserar oss, vi ser personen och profilen utifrån ett helhetsperspektiv. Vi vill växa och utvecklas tillsammans med konsulter och kunder under lång tid framöver. Ibland är sitter de i kandidatstolen, ibland i kundstolen. Marknaden är mindre än man tror och vi vårdar nätverket som är hjärtat i hela verksamheten.
Respekten för att din tid är dyrbar
Vi presenterar inom 12 timmar om det behövs och för att vi kan. Om behovet inte rimmar med vårt nätverk är vi snabba att påpeka det och rekommenderar gärna en bättre lämpad aktör. Allt vårt arbete är proaktivt, när du ställer frågan har vi redan tre namn i åtanke.
Transparent och Professionellt
För oss är Hit-rate och återkommande kunder samt konsulter en viktigare KPI än antalet konsulter ute på uppdrag eller TB.
Vi vågar stå för det vi lämnar efter oss och vi vågar utmana. Vi ser oss som er samarbetspartner, inte en leverantör eller mäklare och ni är inte bara en rad i vår resultaträkning.
Kvalitetssäkring
Alla konsulter som Team Interim presenterar för kund är i förväg intervjuade minst en gång av minst en av oss. De flesta av konsulterna i nätverket har vi träffat flertalet gånger och känt under lång tid.
Inför signering av en konsult och ett uppdrag hos en uppdragsgivare tar vi alltid referenser om det är en ny konsult för oss och vi inte har tidigare referenser eller samarbetat tidigare.
Inför signering av konsult genomför vi alltid bakgrundskontroller via SRI om det inte tidigare är gjort.
Vi har även möjlighet att genomföra tester avseende Ledarstil genom LSI Psytest.
Vi kvalitetssäkrar även oss själva bland annat genom att utföra enkäter på konsulter och kandidater som intervjuas av oss samt inkluderas i processer kring specifika uppdrag.
Återkoppling, uppföljning & kommunikation
Vi har arbetat under flera år med att sätta upp processer och få in rutiner för att säkerställa att vi återkopplar till alla kontaktade konsulter och kandidater i processen, att vi kontinuerligt följer upp med alla parter under uppdragets löptid och att vi kommunicerar transparent och ärligt under både processen och uppdraget. Som konsult ska det inte finnas några frågetecken på vilken nivå eller hur vi har presenterat denna och som kund kan man förvänta sig att vi vänder på alla stenar, även de obekväma och kommunicerar kring dem.
Som en extra kvalitetssäkring internt genomför vi enkäter och uppföljningar för att fånga upp kandidatupplevelsen och inte bara tro att de flesta nog är nöjda utan faktiskt veta var vi är bra och var vi kan bli bättre. Vi tror på att allt kan utvecklas och förbättras och framförallt så glömmer vi aldrig att den tjänst vi erbjuder handlar om människor, inte ett CV, kravspecifikationer eller antalet namn i en databas.
FÖRÄNDRINGS & PROJEKTLEDNING
I Team Interims närmaste nätverk finns projektledare som på olika sätt bidraget till de allra flesta förändringsprojekt man kan tänka sig pågår på en ekonomiavdelning.
Vi har möjlighet att bidra med resurser till allt från förstudie, upphandling, avtalsförhandling, uppsättning av styrgrupper, operativ och strategisk projektledning, kravinsamling och kravställning.
De vanligaste områden där våra specialister inom förändrings- och projektledning kommer i kontakt med är oftast förberedelse inför IPO, insourcing, viss outsourcing, systemprojekt, processförändringar- och förbättring samt uppbyggnad och omorganisation av ekonomifunktioner.
Projekten kan vara av både stor och liten karaktär och kräva en person på hel eller deltid.
Det man kan säga generellt är att de allra flesta erfarna konsulter har drivit ett eller flera interna projekt och det är också det som är den stora fördelen för kundföretaget. Det finns alltid förbättringsområden och om försättningarna finns så är konsulterna via Team Interim sällan enbart förvaltande i sina roller.
RÅDGIVNING & B.Y.O.T
En unik tjänst på Interim Management – marknaden där varje konsult på uppdrag via Team Interim har tillgång till exklusiva specialister och rådgivare inom komplexa områden som de stöter på ofta under uppdrag. Tjänsten är även tillgänglig för externa kunder och även som abonnemang.
REKRYTERING & 2Nd OPINION
Fullskalig rekryteringsprocess
Team Interim fokuserar på Interima placeringar och tillfälliga behov. Vi tror på fokus för att bygga en verksamhet på ett tydligt fokus för att kunna ta plats och driva de förändringar vi vill, i den marknaden vi befinner oss i.
Vi vet att rekryteringar tar väldigt mycket tid om man ska göra det bra och de kräver full committment från alla parter under några veckors tid. Av respekt för våra kunder och kandidater så säger vi enbart ja till VIP-rekryteringar när vi tidsmässigt vet att vår VD Camilla Ternstedt kan ta sig an dessa.
Camilla har över 10 års erfarenhet som rekryterande chef till Ekonomifunktioner plus 10 års erfarenhet av att enbart rekrytera ekonomer på rekryteringsmarknaden.
Med VIP-rekryteringar avses till kunder som vi redan arbetar med samt roller där vi vet att vi kommer gör en väldigt bra tillsättning.
En rekryterare bör inte fokusera på mer än tre rekryteringar som ligger i samma fas. Vi talar av erfarenhet och den säger även att den normala rekryteringskonsulter hanterar betydligt fler än så normalt sett. Det tror vi är en av anledningarna som bidrar till att det är extra svårt att rekrytera ekonomer idag.
2nd Opinion
Efterfrågan är större än vi vad tänkt avseende rekryteringar och det är inte alltid bra eller så roligt att alltid tacka nej till kunder vi gillar att arbeta med och vill lära känna bättre. Vi erbjuder således även en tjänst som 2nd Opinion till Kund. Vilket innebär att search och första intervjuerna sker genom kunden själv. Vi kan sedan erbjuda en djupintervju med slutkandidater inkl. tester och referenstagning samt bakgrundskontroller och anpassa detta lite beroende på var Kunden vill ha hjälp.
Kontakta oss om detta är av intresse. Det finns flertalet lyckade processer som vi kan lämna som referenser i dessa fall.